19 September

Gott Folk!

Idag har varit en relativt handelselos dag.
Jag vaknade klockan 11 efter att ha sovit i nio timmar, skont. Efter det sa gick jag upp och satte mig vid datorn, medan Yrsa lag kvar och sov. Satt dar i 1 och 1/5 timme, sen gick jag vackte henne, vi gick upp och gjorde frukost i koket. Koket ar forovrigt javligt bra, 20 spisplattor, varav 10 ar gasol. 
Efter att ha atit frukost sa begav vi oss ut i staden for att se om vi kunde hitta nagon affar att handla mat i. Och det gjorde vi. Affaren var stor och hade ett valdigt bra utbud, vilket jag tror att de flesta affarerna har har, mycket vasterlandskt och mycket asiatiskt.
Jag at pa McDonalds efter att vi handlat, maten dar ar mycket godare an i Sverige... det kanns som att allt smakar mer, fantan smakar mer appelsin, milkshaken smakar mer choklad och hamburgaren smakar mer kott.

Nu sitter jag och vantar pa att resten av ganget ska ata klart sen ska vi ut pa nan pub och kolla pa rugbymatch, nya zeeland mot australien, det lar bli haftigt. Rugby ar riktigt stort har och nya zeeland och australien ar inte jatte bra vanner.

Pa Aterseende! 



All Blacks dansar The Haka.  dar vi sag matchen  jag

The Haka
http://www.youtube.com/watch?v=cle20lQg0Qs&feature=PlayList&p=1A49936207917645&playnext=1&playnext_from=PL&index=3


EDIT: Nya Zeeland vann med 33-6, publiken var minst sagt glada. nastintill hysteriska. fast pa ett bra satt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0